понеділок, 2 липня 2012 р.

Чому рівненські маршрутки не дотримуються затвердженого інтервалу руху

У Рівному більшість зупинок обладнані табличками, на яких зазначений графік руху громадського транспорту. Там можна знайти номери тролейбусів і маршрутних таксі, що обслуговують цей напрямок, початок і закінчення руху кожного з них, а найголовніше  – інтервал. З його дотриманням водії маршруток грішать навіть у час пік, коли містяни їдуть на роботу та повертаються додому. А у вихідні перевізники взагалі їздять коли хочуть. Для кого і для чого ж тоді висять оті таблички на зупинках?
На графік руху маршрутки № 35 мені поскаржилася рівнянка Світлана Іванівна:

– Мій чоловік працює на РЗВА. З дому він змушений виходити заздалегідь, бо тридцять п’ята маршрутка їздить у кілька разів рідше, ніж написано у графікові руху. Якщо не пощастить «впіймати» відразу, доводиться довго чекати на зупинці наступну. Думаю, якщо перевізники не до­тримуються вказаного графіка руху, їх треба штрафувати. Або вписати в ці графіки на зупинках реальний час, а не дурити людей.

Ще один приклад «пунктуальності» рівненських маршрутників автор цих рядків відчув на власній шкурі. Маршрутку № 42 на вулиці Мірющенка біля медколеджу суботньої днини чекав 55 (!) хвилин. Лавочки на зупинці не виявилось, ноги задубіли, та ще й у маршрутці ніде було сісти. Висота стелі для моїх 188 сантиметрів зросту виявилась замалою, тож довелося їхати рачки. І за що ж заслужили таке мешканці Рівного? Подібні поїздки – це наочний приклад того, чому переобладнані для пасажирських перевезень буси називають «скотовозками». Людиною себе там відчути важко. Найобразливіше те, що у графікові руху чітко декларується: сорок друга маршрутка має рухатися з інтервалом 8-9 хвилин.

Переконавшись у тому, що з дотриманням інтервалу руху в Рівному точно не все в порядку, я вирішив провести власне дослідження. Зрозуміло, що графіка руху вдень, а тим паче у вихідні, навряд чи хтось дотримується. Але принаймні в час пік, коли люди їдуть на роботу, перевізники просто зобов’язані припинити халтурити. Відтак, узявши секундомір та записник, з 8.00 до 9.00 я почав фіксувати реальний інтервал руху маршруток. Для експерименту обрав зупинку біля радіозаводу, на якій зупиняються маршрутки № 30, 42, 57, 58, 64, 69 і тролейбус № 3.

Зрозуміло, що чітко до­тримуватися вказаного інтервалу неможливо, адже є зупинки, де і постояти треба довше, і людей заходить більше. Тож водії мають право на невелику похибку. Але якщо недотримання графіка є системним, на це слід звернути увагу відповідним контролюючим органам.

Отже, з усіх вищепере­лічних маршрутів найбільш прихильним до пасажирів є тролейбус № 3. Декларований у графіку руху інтервал – три-шість хвилин. Реальний інтервал – три-чотири хвилини. Із 8.00 до  9.00 тролейбуси цього маршруту з’являлися на зупинці 17 разів.

Упродовж години маршрутка № 30 зупинялася тут дев’ять разів, три з яких – порушуючи інтервал руху. На моє здивування, маршрутка № 42 в час пік їздить не раз на 55 хвилин, а 8 разів на годину, три з яких також не за графіком. Маршрутки № 57 із восьми зупинок половину «прострочили». Маршрутка № 58 із дев’яти запізнилася лише на трьох.

Особливу увагу хочеться загострити на маршруті № 64. Ним я щодня їду на роботу і мало не щоразу дивуюся незрозумілому «вікну» орієнтовно з 8:05 до 8:25, коли маршрутки не ходять. Під час цього дос­лідження з 8:11 до 8:23 не було жодної маршрутки. Це притому, що у графіку руху вказаний інтервал 5 хвилин. Куди зникає транспорт із цього маршруту – не зрозуміло. Але чекати його щоранку по 10-15 хвилин дуже обтяжливо. Упродовж години маршрутки № 64 з’явилися на зупинці 12 разів, чотири з яких – із запізненням.

І нарешті останній із дос­ліджуваних маршрутів – № 69. Із 8:00 до 9:00 зміг побачити їх сім разів – усі із запізненням. У графіку руху також вказаний маршрут № 52, проте жодне маршрутне таксі під цим номером за цей час на зупинці не з’явилося. Згодом виявилося, що цей маршрут не діє вже більш як рік. Хоча на табличці чомусь досі значиться.

Якщо 60 хвилин поділити на кількість маршруток, що з’являлися на зупинці, отримуємо приблизний інтервал, вказаний у гра­фіку руху. В час пік ця формула спрацьовує. Хоча на практиці є недосконалою. А в той час, коли наплив пасажирів меншає і перевізники знімають частину маршруток, інтервал руху абсолютно не відповідає тому, що вказаний на зупинках. Чому так, я запитав начальника управління транспорту Рівного Віталія Миронюка.

– Із результатів вашого дослідження видно, що більшість маршрутів у час пік запізнювалися на 2-3 хвилини. Для нашого міста – це не настільки велика похибка, щоб викликати перевізників «на килимок», – каже Віталій Миронюк. – Хоча окремі випадки заслуговують на увагу. Зокрема, маршрутки № 69 приходять із запізненням тому, що із 28 травня цей маршрут продовжено на 2,2 кілометра. Тому збільшився часовий проміжок руху. Його обслуговують дев’ять транс­портних засобів.

Начальник пообіцяв, що перевізник додасть ще одну маршрутку, щоб надалі вкладатися в зазначений інтервал руху.

– Щодо маршруту № 35, працівники нашого управ­ління після вашої скарги провели власний моніторинг ранкового руху маршруток. Середній інтервал – 6-7 хвилин. Лише одного разу маршрутка запізнилася, приїхавши з інтервалом в 11 хвилин. У день спостереження цей маршрут обслуговували 16 із 17-ти транспортних засобів. Тож не зовсім зрозуміло, на що скаржилася ваша рівнянка. Щодо маршруту № 42, то перевізник визнав, що у вихідні із дев’яти транспортних засобів їздили лише чотири. Обіцяв виправитися. А проблема вікна на маршруті № 64 була тимчасовою: дві маршрутки зняли з рейсів і відправили на фарбування, а графік руху не узгодили. Цю проблему вже вирішено, – резюмував Віталій Миронюк.

Начальник управління запевнив, що його відомство оперативно реагує на кожну скаргу мешканців міста щодо транспортних перевезень. Відтак, якщо на вашому маршруті перевізники також «грішать» з інтервалом руху, звертайтеся до міського управління транспорту та зв’язку за адресою: м. Рівне, вул. Шевченка, 45. Тел. 22-20-24.

3 коментарі:

VRV сказав...

Слухай!
Чим то так Рівне відрізняється від тієї ж Варшави чи Мілана чи Берліна?
Чому в Рівне громадський транспорт має право їздити з запізненням, а в містах-мільйонниках-ні?
Якщо на зупинці вказано час прибуття автобусу-він точно за графіком буде!
Я вже мовчу про кондиціонери-реальну необхідність або про квитки,як необхідність контролю перевізників та водіїв.
Адже відомий факт того, що водії здають "касу", своїм власникам на 14-45% меншу, ніж насправді.
От і маємо 2 грн. в маршрутках:-(
----------------------------------
З іншої сторони-треба радіти, що хоч якось возять:-)))
Справа особиста кожного.
Продовжувати "насолоджуватись" проїздом в АНТИгромадському транспорті чи щось вигадати та змінити цю ситуацію.

Анонім сказав...

Я вважаю, що проблема висвітлена у пості актуальна, проте не так все трагічно. За приклади взято поодинокі випадки, проте і у вас бувають "форс-мажори", не думаю що це статистика. Почекати маршрутку 10-15 хв, не така страшна проблема, якщо заздалегідь знаєш коли "вікно" - вийди раніше чи пізніше. До того за словами пана Миронюка в маршрутах відбуваються зміни, а таблички не змінюються.
Як на мене, то інколи обурює не інтервал руху маршруток, а відношення водіїв.

Анонім сказав...

Як на мене, то вся вина у табличках. Поставили їх давним-давно, а графіки-інтервали могли давно змінитись.)))))) За словами знайомих водіїв, вони часто грішать графіком, адже особисто для них немає сенсу їздити у ті години, коли пасажирів можна перерахувати на пальцях однієї руки. Для них зарплата залежить від кількості пасажирів, а от за бензин доводиться платити чи везеш двох чи двадцятьох. Плюс треба розрізняти перевізників і водіїв - їхні інтереси не завжди збігаються.

Дописати коментар

Про мене ;)

Моє фото
Журналіст, блоггер, адмін найбільшої спільноти м.Рівне у ВК "Типове Рівне"
 
Передрук матеріалів ЛИШЕ за погодження з автором або за умови наявності гіперпосилання на "Блог дядька Пола"