четвер, 15 листопада 2012 р.

Продавці цигарок змирилися з обмеженнями тютюнової реклами

Майже два місяці минулого з часу публікації допису «Тютюнові нововведення продавцям по барабану», в якому я провів дослідження щодо дотримання продавцями тютюнових виробів Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів». Цей закон набрав чинності 16 вересня цього року і впровадив низку нових правил щодо реалізації тютюну. Тоді, під час нашого рейду ми зафіксували, що майже 80% досліджених точок новий закон ігнорують. Відтак, витримавши паузу, автор цих рядків разом із юристом та фотографом вирішив повторно відвідати інспектовані нами раніше точки продажу тютюнових виробів.


Відразу зауважу, що, на наше здивування, майже всі точки виправили зафіксовані нами порушення. Дехто навіть виконав не лише вимоги, а й прислухався до рекомендацій нового закону, які не є обов’язковими до виконання. Зокрема у вересні у супермаркеті «Фуршет» ми зафіксували присутність єдиного цінника на всю тютюнову продукцію лише на одній з кас. Незважаючи на те, що в торговельному закладі їх більше десятка. Супермаркет прислухався до нашої пропозиції і повісив такий цінник на кожній касі. Відтак, тепер кожен покупець-споживач тютюну має можливість ознайомитися з асортиментом виробів на будь-якій касі.

Два місяці тому суттєве порушення було зафіксоване нами в кіоску на центральному продуктовому ринку. На ньому була розміщена світлова реклама цигаркової компанії «West». Після нашого зауваження на шпальтах газети її зняли. Так само як і рекламні плакати на іншому тютюновому кіоску на території того ж ринку.
Єдине порушення, яке ми зафіксували цього разу – заклеєні цінниками попередження про шкідливість куріння та його наслідки, які розмішені на кожній пачці. Цим грішать відразу декілька кіосків, в тому числі і в районі ринку.

– Відповідно до ст. 12 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення», на кожній упаковці тютюнових виробів в чорній рамці чорним жирним шрифтом повинні бути зазначені медичні попередження про шкоду, якої завдає здоров’ю людини куріння тютюнових виробів: основне («Куріння призводить до серцево-судинних захворювань та раку легенів») та одне додаткове (наприклад, «Куріння викликає імпотенцію»), а також відомості щодо вмісту нікотину та смоли, що входять до складу тютюнових виробів. Зазначені попередження повинні займати не менше 30% площі зовнішньої поверхні кожної більшої сторони упаковки тютюнових виробів.

Розміщеними на цигаркових упаковках цінниками продавці фактично заклеїли такі попередження. Саме тому Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів» рекомендує розміщувати один плакат розміром не більше 40 х 30 см на одне місце торгівлі, в якому надається текстова інформація про наявні в продажу тютюнові вироби та ціни на них, – пояснює учасник рейду, рівненський адвокат Володимир Шаховський.

Також кореспондент нашої газети мав нагоду поспілкуватися із підприємцями, котрі займаються реалізацією тютюнової продукції. Ті запевнили, що абсолютно не мають на меті порушувати законодавство. Просто не зовсім розуміють деякі вимоги, прописані там. Відтак, на їхнє прохання, ми даємо роз’яснення і інших найбільш важливих нововведень.

– Розміщувати інформацію про виробника тютюнових виробів та/або самі вироби у місцях, де ці вироби реалізуються чи надаються споживачеві, у тому числі на елементах обладнання та/або оформлення місць торгівлі заборонено. Забороняється будь-яка пряма реклама тютюнових виробів. Ознакою такої реклами є текст «Куріння може викликати захворювання на рак», який зазвичай розміщується в нижній частині повідомлення. Всі матеріали і предмети з таким текстом (окрім власне упаковок цигарок) мають бути прибрані з торгових об’єктів. Також протиправною тепер і непряма реклама, така як написи «2 пачки + запальничка», яскраві наклейки з ціною і т.д.

У вітринах торгових об’єктів упаковки і пачки тютюнових виробів розміщувати дозволено, але варто відзначити, що Закон також забороняє «розміщення інформації з метою стимулювання продажу тютюну безпосередньо на тютюнових виробах та/або їх упаковці, у тому числі: малюнків та інших зображень, які не є частиною захищеної торгової марки; адрес веб-сайтів, електронної пошти; вкладень до упаковки тютюнових виробів; текстової або графічної інформації на прозорій обгортці упаковки тютюнових виробів». Тому у вітринах можна розміщувати лише такі упаковки, які не містять забороненої інформації.

Новий закон забороняє продаж тютюнових виробів у наборі з будь-якими іншими товарами або послугами; проведення заходів з безоплатної роздачі, в тому числі для маркетингових досліджень та дегустації, обміну тютюнових виробів на тютюнові вироби чи будь-які інші товари, роботи, послуги; пропонування або надання покупцям будь-якого відшкодування на придбання або використання тютюнових виробів; пропонування або надання покупцям бонусів, премій, повернення готівкових коштів, права на участь у будь-якій грі, лотереї, конкурсі, події, прямо або опосередковано пов’язаних з тютюновими виробами або якщо умовою надання, або участі в яких, є придбання або вживання тютюнових виробів. Отже, типова раніше картина, коли ви могли побачити біля тютюнових кіосків дівчат, які пропонують спробувати більш якісні цигарки за меншою ціною і таким чином виграти подорож на Канари, тепер – поза законом.

– Розміщення одного плаката розміром не більше 40 х 30 см на одне місце торгівлі, в якому надається текстова інформація про наявні в продажу тютюнові вироби та ціни на них обов’язковим не є. Це право торгового закладу. Але цей плакат має бути лише один на всі тютюнові вироби, його розмір може бути менше, ніж 40 х 30 см, і там не можна розміщувати малюнки, фото і інші графічні об’єкти, лише текст з назвами виробів та цінами на них.

При цьому, слід брати до уваги позицію Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів, яка в листі-роз’ясненні керівникам своїм територіальних органів від 19.09.2012 р. повідомляє, що окремим місцем торгівлі слід вважати кожне місце реалізації тютюнових виробів, на яке оформлено ліцензію на роздрібну торгівлю тютюновими виробами (так місцем торгівлі може вважатись каса супермаркета), – роз’яснив Володимир Шаховський.



Також читайте "Тютюнові нововведення продавцям по-барабану"

2 коментарі:

Анонім сказав...

Я порекомендую будь-кого, хто шукає кредит для бізнесу, містеру Бенджаміну, який допоміг мені позику на чотири мільйони доларів США для запуску мого бізнесу, і це було швидко. При отриманні позики у них було дивно, наскільки легко їм було працювати. безпечний. Це, безумовно, був позитивним досвідом. Уникайте сюди шахраїв і зв’яжіться з містером Бенджаміном Он. 247officedept@gmail.com. WhatsApp ... + 19893943740. якщо ви шукаєте кредит для бізнесу.

Unknown сказав...

Я ЗАРАЗ ВИКОНАЮ ФІНАНСОВО ЗОБОВЛЕНО ПОЗИЦІЇ, ЯКУ Я ОТРИМАВ В LFDS. Я хотів би довести це до відома громадськості про те, як я вступив у контакт із паном Бенджаміном після того, як я втратив роботу і мені відмовили в позиці фінансова установа завдяки моєму кредитному рейтингу. Я не міг платити гонорар своїм дітям. Я відставав від рахунків, яких збирався викинути з дому через неможливість оплатити оренду житла. Саме в цей період мої діти були забрані у мене прийомною сім’єю. Потім я вирішив шукати кошти в Інтернеті, де я втратив 3670 доларів, які я позичив у друзів, і які я зірвав двома компаніями, що займаються позиками. Поки я не прочитав про: позику в Інтернеті (247officedept@gmail.com) десь в Інтернеті, все одно не переконав через те, що я пережив, поки мій родич, який є духовенством, також не повідомив мені про поточну схему позики в дуже низька відсоткова ставка 1,9 %% і прекрасні умови погашення без штрафу за невиплату платежу. У мене немає іншого вибору, ніж також зв’язатися з ними, що я зробив через текст + 1-989-394-3740, і містер Бенджамін відповів мені у відповідь. Цей день був Я найкращим і найкращим днем ​​у моєму житті, який ніколи не можна забути, коли я отримати кредитне попередження в розмірі 400 000,00 доларів США суми позики, на яку я подав заявку. Я ефективно використав позику для погашення боргів та започаткування бізнесу, і сьогодні я та мої діти такі щасливі та задоволені. Ви також можете зв’язатися з ними електронною поштою: (247officedept@gmail.com) Довідкова лінія WhatsApptext: + 1-989-394-3740 Чому я це роблю? Я роблю це, щоб врятувати якомога більше тих, хто потребує позики, щоб не стати жертвою шахрайства в Інтернеті. Дякую і Бог благословить вас усіх, я Олександр Артем з горизонту парку до нашої ери, Україна.

Дописати коментар

Про мене ;)

Моє фото
Журналіст, блоггер, адмін найбільшої спільноти м.Рівне у ВК "Типове Рівне"
 
Передрук матеріалів ЛИШЕ за погодження з автором або за умови наявності гіперпосилання на "Блог дядька Пола"